День тижня
|
Вік:
|
Заняття, бесіди, спостереження.
|
Ігрова діяльність, досвіди. Конкурси ( вікторина).
Робота з батьками
|
Знайомство з вогнем
Мета:Познайомити дітей з правилами протипожежної безпеки. Вчити дітей бачити, коли вогонь друг, а коли ворог. Розвивати творчі уяви, формувати вміння розуміти завдання, відповідати на запитання. Виховувати обережне ставлення до вогню.
|
Понеділок.
|
Молодший.
|
Бесіди: «Обережно - вогонь».
Малювання: «Вогонь».
Аплікація:«Пожежна машина».
Ліплення: «Пожежна дробина».
Читання«Кішки будинок»
Спостереженняза полум’ям свічки.
|
Дидактичні ігри: «Раніше - зараз»,«Горить не горить».
Рухливі ігри: «Сонечко і дощик»,«Тушіння вогню».
Інсценування казки: «Кішки будинок»
Конкурс малюнків на асфальті:
«Вогонь - друг!»
Вікторина «Загадки про вогонь».
Консультація для батьків: «Ні в ночі ні в день не бавитьсь з вогнем».
|
Старший.
|
Бесіди: «Правила протипожежної безпеки»
Малювання: « Вогнище».
Аплікація: «Пожежна машина».
Ліплення: «Пожежна собака».
Читання: Житлов «Дим».
Прислів’я: «Багато диму – малий вогонь»
Розглядання картинок, ілюстрацій
«Вогонь - друг»,
«Вогонь - ворог».
Спостереження за горінням свічки
|
Дидактичні ігри:«Що треба пожежним»
Дидактична вправа: «Розмова по телефону».
Рухливі ігри:«Ми – веселі діти», «Тушіння вогню».
Інсценування: «Дим» по Житлову.
Конкурс малюнків на асфальті: «Вогонь - ворог».
Досліди: «Вогонь дихає».
Полілог:
- Що таке пожежа?
- Чому бувають пожежі?
Розучування вірша про вогонь.
|
«Пожежна служба».
Мета:Продовжувати ознайомлювати дітей з правилами протипожежної безпеки; закріпити знання дітей про вогонь, з чого він загоряється, що він буває добрий та буває злий, добрий людям допомагає, а злий все знищує.Закріпити знання про пожежну службу, її номер телефону 101. Розвивати увагу, пам'ять, мову. Виховувати повагу до професії пожежника, дбайливого ставлення до свого життя, своїх речей.
|
Вівторок.
|
Молодший.
|
Бесіди:«Від чого бувають пожежі».
Малювання:«Колеса до пожежної машини».
Аплікація:«новий будинок для кішки».
Ліплення:«гостинці для кішки».
Читання про види транспортів.
Спостереження за горінням сірників.
Розглядання картини:«Пожежна безпека».
Екскурсія до пожежної станції.
|
Дидактичні ігри: «Чудні сірники»,«Вогонь друг»,
Рухливі ігри: «Вода і вогонь»,«Тушіння вогню».
Будівельно-конструктивні ігри: «Гараж для пожежної машини.
|
Старший.
|
Бесіда:«Чим полум’я небезпечне для людини».
Малювання:«Номер порятунку»(з натури)
Аплікація: «Пожежна машина».
Ліплення:«Лопата для тушіння пожежі».
Читання: Житлов «Пожежа».
Розкрити вислів:«Диму без вогню не буває».
Розглядання ілюстрацій фотоальбомів, слайдів про пожежі.
Спостереження за пожежною машиною яка їде повз дитячий садок.
Екскурсія до пожежної станції.
|
Дидактичні ігри:«Пожежна станція», «Склади картинку (пазл)».
Рухливі ігри: «Тушіння вогню»,«Добре - погане».
Психогімнастика:«Полум’я вогню».
Гра – інсценівка:«Розмова з пожежником».
Пошукова – дослідницька діяльність:
«Чому може виникнути пожежа?»
Полілог: «Правила пожежної безпеки».
|
Побутові прилади
Мета:закріпити знання дітей про побутові прилади х назви, користь від них. Формувати навички правильного користування побутовими приладами. Закріпити навички безпечного поводження з ними, розвивати увагу. Виховувати обережність.
|
Середа.
|
Молодший.
|
Бесіди: «Чим тушать пожежу».
Малювання:«Розетку на стіні».
Ліплення:«Виделку зі шнуром».
Аплікація:«Чайник».
Читання: К.Чуковський «Плутаниця»
Спостереження за працею помічника вихователя як він вмикає і вимикає електро прилади.
Екскурсія «Електроприлади – помічники» на кухню ДНЗ.
Розглядання ілюстрацій із різновидами електроприладів
|
Дидактичні ігри: «Тушіння вогню»,«Добрий та поганий вчинок».
Рухливі ігри:«Огонь в будинку», «Біжіть до мене».
Конструктивно – будівельна гра:«Обладнання кімнати: телевізор, холодильник, утюг, чайник та інше».
Сюжетно – рольова гра: «Родина».
Інсценування: «Оксана бавиться сірниками».
Предметно – маніпуляцій на гра:«Що залишиться від будинку після пожежі».
|
Старший.
|
Бесіди:«у чому є небезпека електроприладів».
Малювання: Праска.
Аплікація: телевізор.
Ліплення: електропіч
Спостереження за працюючим електрообігрівачем.
Розглядання альбомів, ілюстрацій електроприладів.
|
Дидактичні ігри: «Чого не вистачає» «Загадки від пожежника».
Рухливі ігри: «Гуси – лебеді», «Пожежники».
Будівельна – конструктивна гра:«Будуємо пожежну станцію».
Розвивальні гра:«Для чого потрібен чайник, праска і т.і».
Пошукова – дослідницька діяльність:
- Що буде, якщо залишити ввімкнену праску.
- Що буде якщо зникнуть усі електроприлади?
- Чому коли уходиш з будинку необхідно вимикати усі електроприлади?
Сюжетно - рольова гра.«Помічник пожежника».
|
Бережи себе, малюк.
Мета:Поширити та закріпити знання дітей про безпечні засоби поведінки в різних ситуаціях. Формувати свідоме ставлення до побуту. Розвивати пам’ять, увагу. Виховувати обережність.
|
Четвер
|
Молодший.
|
Бесіди з запрошеним інспектором з МЧС до ДНЗ: «Небезпечні речі», «Як поводитись із незнайомими речами».
Малювання:«Що буває небезпечними».
Аплікація:«Сірники».
Ліплення:«Метелики»(К.Чуковський «Плутаниця»).
Конструювання:«Дорога для пожежної машини».
Читання казок: К.Чукотський «Плутаниця»
Розглядання розетки яка закрита.
Розглядання альбому з техніки безпеки
|
Дидактичні ігри:«так чи ні» (правила безпечної поведінки),«Добрий – поганий вогонь».
Рухливі ігри: «Біжи до іграшки», «Вода і вогонь».
Будівельна – конструктивна гра.«Будинок».
Пошукова – дослідницька діяльність (ігри – досліди): «Горить не горить», «Сухий – вологий».
Сюжетно – рольова гра: «Водії»,«Пожежники».
Творче завдання:«Небезпечні речі».
Пальчиковий театр: « У лісі сталася пожежа».
|
|
Старший.
|
Бесіди з запрошеним інспектором з МЧС до ДНЗ: «Як люди оволоділи вогнем», «Небезпечні речі», «Як поводитись із незнайомими речами».
Малювання Герої рятувальники.
Аплікація:«Наш будинок».
Ліплення:«Собака рятівника».
Читання: «Повість про справжнього героя»
Розглядання ілюстративного матеріалу «Особиста безпека дитини».
Прислів’я про вогонь.
|
Дидактичні ігри:«Холодні – гарячі предмети»,
«Оціни вчинки»(різні ситуації).«Маленькі пожежники», «Урятуй сам себе».
Рухливі ігри: «Пожежники на навчанні», «Не зачепи», «Будь обережним».
Будівельна – конструктивна гра: «Водонапірна башта», «Гараж для пожежних машин».
Сюжетно – рольова гра:«Поїздка на пожежній машині».
Розв’язання ситуацій: «Сам удома».
Полілог:«Що означає берегти здоров’я», «Чому виникає пожежа».
|
«Вогонь – друг, вогонь - ворог».
Мета:закріпити та систематизувати уявлення дітей про вогонь і його походження, призначення; формувати навички безпечної поведінки з вогнем, небезпечними предметами (сірники, запальнички тощо). Розвивати увагу, уявлення, пам’ять, виховувати обережність.
|
П’ятниця.
|
Молодший.
|
Бесіди: «Користь від вогню».
Малювання: «На що схожий вогонь».
Аплікація: «Іскри від вогню».
Ліплення: «Вогнегасник».
Спостереження за іграми старших дітей.
Читання віршів про вогонь.
Розглядання фотознімків з зображенням вогню, відгадати де вогонь друг, а де ворог.
Розігрування проблемних ситуацій:
«Твій вчинок…».
Тренувальна евакуація.
|
Дидактичні ігри:«Покажи, як я», «Назвиякості вогню».
Рухливі ігри: «Птахи у біді»,«Господар озера».
Драматизація казки: «Плутаниця»
Ігрова ситуація: «Веселий і злий вогонь».
Сюжетно – рольові ігри: «Сім’я», «Пожежники».
Вправи на дихання: «Смішинки».
Розвага:конкурс «Веселий пожежник».
|
Старший.
|
Бесіда «Користь вогню для людини»
Малювання: «Подарунки пожежнику».
Аплікація: «Вогонь і іскри».
Ліплення: «Хоровод біля вогнища» - колективна праця.
Розглядання ілюстрацій книжки «Служба 01».
Тренувальна евакуація.
|
Дидактичні ігри: «Докажи слівце», «Упізнай настрій», «Добро і зло», «Щирі побажання людям».
Рухливі ігри: «Ми веселі дошкільнята», «Кіт тушить пожежу».
Будівельно-конструктивні ігри:«Будинок дружби».
Досліди: «Як тушити вогонь».
Розповідь вихователя з розгляданням фотографій «Сумні наслідки пожежі».
Розвага: Конкурс «Веселий пожежник»
|