Среда
24.04.2024
23:23
Вы вошли как Гость
Группа "Гости"Приветствую Вас Гость
RSS
 
ВАС ВІТАЄ
ДНЗ № 2

Главная Мой профиль Регистрация ВыходВход
страничка музыкального руководителя »
Меню сайта

Мини-чат

Статистика

Наш опрос
Оцените наш сайт
Всего ответов: 194

Форма вхда

картинки с надписями без смс

Методичні рекомендації

з проведення свят в дошкільних установах

Дошкільне дитинство - пора найбільш оптимального прилучення дитини до світу прекрасного. Величезне значення у зв'язку з цим набуває особистість педагогів: вихователя і музичного керівника. Від їх морального обличчя, рівня знань, професійної майстерності і досвіду залежить кінцевий результат виховання дошкільника.

Свята в дитячому садку - це радість, веселощі, торжество, які поділяють дорослі і діти. Вони повинні увійти в життя дитини яскравою подією і залишатися в пам'яті надовго.

Недарма кажуть, що враження раннього дитинства найсильніші, незабутні. Живе в пам'яті святковий день в дитячому саду: сміх, веселощі, ігри, пісні, яскраві костюми, подарунки та перший сольний виступ.

Крім того, свято - важливий засіб художнього виховання. Тут формується смак дітей. Художній музично-літературний матеріал, барвисте оформлення приміщення, костюмів сприяють розвитку у дітей почуття прекрасного, красиво

Свято - це торжество, яке об'єднує людей спільністю переживань, емоційним настроєм, створює особливе відчуття, яке ми називаємо святковим. Діти повинні відчути всенародність торжества, свою причетність до нього. Це помітно в усьому: нарядності приміщення, парадності в одязі дорослих і дітей, особливому емоційному настрої в колективі.

Свято розкриває багатющі можливості всебічного розвитку дитини дошкільного віку. У будь-якому святі присутні різноманітні види мистецтва: література, музика, живопис, театр, пантоміма. Таким чином, свято є синтезом практично всіх видів мистецтв. А широке використання їх коштів в роботі з дошкільнятами дозволяє розширити кругозір, сформувати погляди і норми поведінки дитини, розвинути його творчі здібності.

Професійне призначення педагога полягає в тому, щоб організувати процес формування особистості, тобто організувати життя дитини як постійне сходження до культури, взаємодію зі світом на рівні сучасних досягнень культури, щоб в ході такої взаємодії протікало максимальне розвиток особистості і на рівні даного розвитку він входив в соціальне життя.

Основою будь-якого свята є музична діяльність. У дошкільному закладі вона складається з пісень і танців. Читання віршів й інша мовна діяльність на святі не тільки бажана і можлива, а й необхідна, тому це створює багатющі можливості для розвитку мови, створює так необхідну для дошкільника мовну середу; дитина, поставлений в умови публічного виступу, відчуває свою відповідальність: він повинен говорити, говорити так, щоб його зрозуміли. Велику роль у процесі підготовки свята грає образотворча діяльність, в процесі якої розвивається зорова пам'ять, дрібна моторика, увага і акуратність. Діти, готуючись до свята, роблять подарунки батькам (листівки мамі до 8 березня), беруть участь у процесі оформлення залу (сніжинки, прикраси для ялинки до Нового Року, листя до свята осені тощо), використовуючи для цього аплікацію, орігамі та малювання. Дуже важливо, щоб дитина розуміла, що своєю працею він бере участь у спільній справі.

Основну частину костюмів, необхідних для виступу на святі, готують батьки дітей і педагогічний колектив дитячого садка, а невеликі доповнення до костюмів і необхідні аксесуари діти можуть зробити самі на заняттях образотворчої діяльністю.

Свята бувають різних видів:

Громадські: 8 Березня, Свято Перемоги.

Побутові, до яких відносяться новорічне свято.

Сезонні: проводи Зими, День птахів, літнє свято

1. Громадські свята проводяться з особливою урочистістю. Начі нается таке свято з парадного виходу дітей в зал з кулями, квітами, потім вони перебудовуються особою до гостей. Починається святкова пере-кличка, за якою слідує концерт. Урочистість поступається місцем вазі-лим розвагам, іграм, танці, хороводи.

Дитячі виступи перемежовуються іграмі- атракціонами, які вносять пожвавлення, веселощі і не вимагає попередньої підготовки. Дошкільнята змагаються у спритності, кмітливості.

Завершальна частина свята знову підкреслює урочистість і ра-дість відбувається. Звучать вітання дорослих.

2. Побутові та сезонні свята відрізняються від громадських своєю тематикою, пов'язаної з побутом, життям дітей, художнім оформленням і побудовою, в якому більше безпосередності, менше урочистості. Особливе місце серед них займає свято Нового року, один з найулюбленіших дітьми. Центр новорічного святкування - блискуча вогниками та іграшками ялинка. Краса їли зазвичай настільки захоплює дітей, що свято може починатися тільки з неї. Діти співають веселі пісні, водять хороводи навколо ялинки. Але найголовніше починається з появи Діда Мороза і Снігуроньки. Вони приносять з собою жарти, забави, ігри, загадки, казкові дива і звичайно ж подарунки.

3. Темами сезонних свят є життя і діяльність дітей. Свято проходить зазвичай на ділянці або на лісовій галявинці. Прикраса здебільшого створюються руками вихователів і дітей. Це можуть бути гірлянди із зелені, квітів, оздоблюють майданчик, розфарбовані кульки, ліхтарики, фігурки тваринок, обертові від вітру, великі, яскраві, зроблені з картону і розфарбовані гриби, хатинки і т.д.

Літнє свято зазвичай проводиться у формі концерту, який закінчується казкової інсценуванням і заздоровницями.

Головне мета такого свята - показати щасливе життя дітей, досягнуті ними успіхи в розвитку.

Свята, несучі дітям радість і веселощі, служать важливим средст-вом їх гармонійного виховання. Повноцінна підготовка до них і вдале їх проведення залежать від серйозної, розумної, творчої роботи педагогів. Підготовка та проведення свята у дитячому садку - довга, копітка і складна робота, потребує складної спільної діяльності вихователів, музичного керівника і звичайно ж дітей.

У дошкільних установах виділяють наступні етапи роботи над празником:

I етап - попереднє планування.

II етап - робота над сценарієм.

III етап - попереднє знайомство дітей зі святом.

IV етап - репетиції.

V етап - проведення свята.

VI етап - підведення підсумків.

VII етап - післядія свята.

I. На початку навчального року проводяться збори педагогічного колективу, на якому обговорюється план роботи на рік. Відбувається вибір свят і встановлюються терміни їх проведення.

II. На другому етапі починається безпосередня підготовка до свята. Сценарій дитячого свята - це докладна літературно- текстова розробка змісту та ходу театралізованого дійства . У ньому послідовно викладається все, що буде відбуватися. Сценарій ранку складається музичним керівником, спільно з вихователями і затверджується завідувачем . У сценарії розкривається тема , показуються авторські переходи від однієї частини дії до іншої, вносяться використовувані художні твори або уривки з них. Вихователі, переглядаючи програми для даної вікової групи, відбирають мовної матеріал для дітей своєї групи, враховуючи їх індивідуальні особливості, здібності і знання. Музичний керівник підбирає танці, причому підбір здійснюється з урахуванням можливостей кожної конкретної дитини і групи дітей в цілому. Музичний керівник разом з вихователем вибирають пісні, які діти зможуть виконати.

На даному етапі підготовки створюється сценарій свята, що включає в себе відібраний вже мовної і музичний матеріал. Причому перший у навчальному році свято (зазвичай це свято осені) будується на дуже простому матеріалі. У свято включається якнайбільше видовищ та ігор, провідну роль в яких грають педагогічний колектив, а музична мовна діяльність дітей будується на придбаних вже цього року уміннях і навичках. На наступних святах видовища та ігри поступово витісняються виступами дітей і педагогам вже залишається тільки роль ведучого.

Таким чином, свято в дитячому саду використовується для закріплення вивченого матеріалу, підведення підсумків.

III. Коли сценарій готовий, вихователі проводять у своїх групах заняття, на яких дітям розповідається про майбутнє свято, пояснюється що це за свято і чому він присвячений. Якщо це свято вже відзначався в минулому році, то всі згадують, що на ньому було. Вихователь з'ясовує, що діти запам'ятали і при необхідності заповнює прогалини в пам'яті дітей.

Після того, як діти усвідомили, що це за свято, їм пояснюють хто буде присутній на ньому (батьки, вихователі, діти з інших груп і т.д.) і що будуть робити самі діти. На даному етапі діти повинні зрозуміти свої завдання, усвідомити свою роль в процесі підготовки і проведення свята, щоб в ході розучування віршів, постановки пісень і танців, підготовки залу вони бачили, розуміли, для чого вони це роблять. Необхідно поставити перед дитиною мета, до якої він за допомогою педагогів буде рухатися.

IV. Після визначення цілей і завдань починається безпосередня робота з розучування віршів, пісень, постановки танців, оформленню залу, виготовленню аксесуарів до костюмів. На даному етапі йде також робота над сценарієм, куди вносяться зміни і корективи, що з'явилися під час роботи. Таким чином, остаточний варіант сценарію з'являється вже безпосередньо перед початком свята.

V. Безпосередньо свято. Свято починається ... проходить ... і закінчується, але не закінчується робота над святом.

VI етап - це підбиття підсумків. Як ми вже відзначали, дитяча, та й доросла пам'ять довго зберігає світлі, радісні, яскраві враження, якими багатий свято. І завдання педагогів на цьому етапі полягає в тому, щоб "прив'язати" до цих спогадів ті вміння, навички і знання, які діти отримали на святі і в процесі його підготовки. Для цього проводяться бесіди, в яких діти згадують, що їм сподобалося, за допомогою вихователя виділяється найбільш важливе і головне у святі, пояснюються незрозумілі моменти.

VII етап - післядія свята. На цьому етапі закріплюються найбільш змістовні і барвисті враження, пов'язані з тематикою свята, вони вкарбовуються в малюнках і ліпленні.

На музичних заняттях діти повторюють полюбилися їм танці та дії окремих персонажів. Деякі виступи повторюються кілька разів, міняючи виконавців.

Все це допомагає глибше відчути зміст свята, зберегти про нього хороші спогади і, що дуже важливо для дошкільнят, максимально використати цю ситуацію для навчання і виховання.

 

Вимоги до організації та проведення свят

Відповідальність за підготовку та проведення свята лежить на всьому колективі. Святкова програма обговорюється і приймається з доповненням та змінами. Між усіма членами колективу розподіляються обов'язки ділянку роботи, за який той відповідає: оформлення залу, підготовка костюмів, саморобку атрибутів і т.д.

Вибирається ведучий свята. Роль ведучого дуже відповідальна - це особа, яка керує святом.

Слід ставитися дуже серйозно і відповідально, оскільки від провідного в чому залежить успіх проведення свята. Провідним повинен бути педагог, що володіє високою культурою, винахідливий, веселий, знаючий дітей та їх особливості, що вміє вільно і невимушено триматися.

Ведучому слід побувати на передсвяткових музичних заняттях, щоб добре знати всі святкові номери і у разі потреби допомогти дітям при виконанні танцю, інсценування. Іноді музичний керівник бере на себе роль ведучого на святі.

Свята для дітей молодшої та середньої групи влаштовуються окремо від старших, так як зміст свята для дітей старших груп складно для сприйняття малюків.

У програму ранку для дітей молодших груп включаються так само пісні, вірші, ігри, танці, інсценізації, але більш прості, доступні даному віку.

Свято не повинен бути розтягнутий за часом. Тривалість ранку для дітей молодших груп приблизно 25 -30 хвилин, для старших 35-45 хвилин. Якщо обидва ранки проводяться в один день, то ранок для малят починається перший. Пісні, ігри, танці даються дітям на звичайних музичних заняттях за місяць - півтора до свята. Діти навіть не знають про те, що цей репертуар буде включений в святкову програму. Сюрпризні номера готуються з дітьми значно ближче до свята.

У святкову програму можна включити не лише пісні з святковою тематикою, а й народні, жартівливі, пов'язані з грою. . При відборі ігор для свята треба враховувати не тільки інтерес учасників, але також і дітей - глядачів, щоб вони дивилися і переживали разом з граючими.

Ігри, які проводять на святі, слід кілька яскравіше оформити, ніж на повсякденних заняттях (костюми, їх елементи, атрибути).

Танці приносять дітям і задоволення. Вони повинні бути досягнуті за змістом, так і за характером рухів.

Пісні, ігри, танці, інсценізації розташовуються в програмі не випадково. Послідовність їх потрібно продумати з різних сторін (наприклад, більш яскраві, цікаві, забавні номери краще включати в другу половину програми, коли увага дітей дещо слабшає).

Художнього слова на святі відводять значне місце. Діти читають вірші, інсценують казки, оповідання.

Свято є не тільки засобом виховання дітей, а й формою педагогічної пропаганди серед батьків. Тому батьків слід включати в підготовчу роботу до нього (підготовка костюмів, атрибутів і т.д.) запрошувати на свято.

Підсумки проведення свята необхідно обговорити на педагогічній нараді. Тут же визначається робота з поглиблення вражень дітей у післясвяткові дні. Зазвичай з ними проводиться бесіда про минуле свято, уточнюється уявлення і враження про нього Дитячі відповіді бажано записати і помістити на стенд для батьків. Святкове оформлення груп і залу може бути збережене протягом декількох днів після свята, а потім має бути акуратно за допомогою дітей прибрано.

У процесі підготовки і проведення свята необхідна чітка, взаємопов'язана робота музичного керівника, вихователів, по можливості, батьків і, звичайно, дітей. Тільки за цієї умови свято пройде успішно і залишить яскраві спогади у всіх його учасників.

 

         Литература:

Ветлугина Н.А, Кенеман А.В., Теория и методика музыкального воспитания М., Просвещение 1983.

Ветлугина Н.А. Музыкальное воспитание в детском саду., М., Просвещение 1981.

Ветлугина Н.А. Самостоятельная художественная деятельность дошкольников. М.,Педагогика,1980.

Метлов Н.А. Музыка – детям – М.:Просвещение, 1985.

Петрушин. В. Музыкальная психология. М., "Владос" 1997.

Бекина С.И. Праздник в детском саду. М., “Просвещение” 1990.

Сценарий новогоднего утренника для детей среднего возраста  /avatar/3/scenarij-1.docx

Сценарий утренника 8 Марта для детей среднего возраста /avatar/99/scenarij_8_marta.doc

 

П. И Чайковский. Времена года

 

Поиск

Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz









  • Картинка смайлик